Leidinio numeris:

2012.01.27 (19/2012)

Rodyti

Šiuolaikiniai pašto ženklai

Dvimačiai brūkšniniai kodai (angl. QR code) pradeda keisti pašto ženklus. Štai JAV paštas klientams
savitarnos automatuose parduoda stačiakampius lipdukus su dvimačiais kodais. Automate vartotojai gali
pasirinkti bet kokią šio pašto ženklo kainą, jis automate būna iškart atspausdinamas. Be to, toks būdas
leidžia automatizuoti laiškų ir siuntinių priėmimą ir registravimą pašto skyriuose – darbuotojams nebereikia
„rankomis“ dėti antspaudų, jų vaidmenį atlieka kodų skaitytuvai ir duomenų bazės.
Savo ruožtu Kroatijos paštas rudenį išleido tradicinės dantytos formos pašto ženklus, turinčius ir QR kodą.
Nors tokie ženklai tebėra antspauduojami darbuotojų, brūkšninį kodą telefonu nuskaitęs laiško siuntėjas gali
stebėti savo siuntinio kelią ar pristatymo laiką.
Tiesa, abiem minėtais atvejais QR kodai neišstūmė tradicinių pašto ženklų ir antspaudų, abu sprendimai
naudojami lygiagrečiai. (VŽ)